Pengambilan Pelajar Baru

Pengambilan Pelajar Baru

Asrama Lelaki

Asrama Lelaki

Banguan B (kelas)

Banguan B (kelas)

Bangunan Kelas Dan Asrama Pelajar Hafizah

Bangunan Kelas Dan Asrama Pelajar Hafizah

Bangunan Alimah Dan Hafizah (Wanita)

Bangunan Alimah Dan Hafizah (Wanita)

Isnin, 15 Julai 2013

BILAKAH DOAKU AKAN DIMAKBULKAN???




APABILA ALLAH CEPAT MAKBULKAN DOAMU, MAKA DIA MENYAYANGIMU... 

Firman Allah, maksudnya: "Dan apabila hamba-hambaKU bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu mereka): Sesungguhnya Aku sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKU. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKU dan hendaklah mereka beriman kepadaKU supaya mereka menjadi baik serta betul."
(Surah al-Baqarah: 186)


APABILA DIA LAMBAT MAKBULKAN DOAMU, DIA INGIN MENGUJIMU... 

Menurut al-Khatabi: "Jika Allah tidak menjawab doa seseorang, Dia akan memberikan kepadanya ketenangan dan kelapangan dalam hatinya atau mengelakkan dirinya daripada kecelakaan, atau menggantinya dengan pahala."
 Menurut Hukama: "Manusia menyangka doa mereka tidak dimakbulkan, sedangkan ia dimakbulkan melebihi daripada apa yang dipohon, atau ia menolak dengan musibah atau penyakit lebih banyak daripada apa yang dipinta, atau diberikan ganjaran pada hari Kiamat." 

APABILA DIA TIDAK MAKBULKAN DOAMU, MAKA DIA MERANCANG SESUATU YANG LEBIH BAIK UNTUKMU...
 

Firman Allah, maksudnya: "Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik untuk kamu, dan boleh jadi kamu suka pada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jua Yang Maha Mengetahui (semua itu) sedang kamu tidak mengetahui."
(Surah al-Baqarah: 216)
 

OLEH ITU, SENTIASALAH BERSANGKA BAIK PADA ALLAH...
 

Firman Allah SWT, maksudnya: "Aku bersama sangkaan hambaKU terhadapKU, maka bersangka tentang KU apa sahaja yang kamu ingini." (Hadis Qudsi)


Ingatlah bahawa, setiap apa yang berlaku ada hikmah di sebaliknya... Sama ada kita bijak menilai dari mata hati... Tepuk dada, tanya iman... Sesungguhnya, DIA lah sebaik-baik perancang...

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim...
Sebagaimana Engkau telah menguji kami, berikanlah kami jalan-jalan untuk meyelesaikan masalah kami... Berikan kami jalan-jalan untuk menyelesaikan masalah kami... Berikan kami jalan-jalan untuk menyelesaikan masalah kami...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sociable